Home

Home - Reizen - Thailand 2023, november, december - Donderdag 28 december 2023

Uitzwaaien.

Wachten op boarding.

We hebben redelijk geslapen bij de familie in Lat Krabang maar we worden wel erg vroeg wakker. Omdat we vandaag terugvliegen naar Nederland hebben we de wekker op kwart voor zes gezet.

We drinken koffie en gaan douchen.
Daarna worden de laatste spullen, vooral eten uit de diepvreis en toiletspullen, ingepakt. Als we de koffers wegen zitten we rond de 22 kilo per koffer en ongeveer 5 kilo per trolly.
Met vier koffers nemen we dus bijna 90 kilo bagage mee. En dan nog 10 kilo handbagage, wat door taxfree inkopen nog wel wat meer zal worden.
We kijken op de site van EVA Air naar de bezetting van het vliegtuig, de Comfort Class waar wij zitten lijkt voor 50 tot 60 procent bezet.

We vliegen om kwart over twaalf en moeten dus om kwart over negen op het vliegveld zijn om in te checken.
Om half negen rijden we weg na afscheid te hebben genomen van Moue en Gunn, Focus is sjacherijnig en is al naar school, hormonen. Kaeng brengt ons naar het vliegveld.
Pia kijkt onderweg nog even of ze zoete mango's kan kopen, maar daarvoor is het nog niet het seizoen.

Rond kwart over negen zijn we op Suvarnabhumi Airport, en dan blijkt dat onze vlucht bijna een uur vertraging heeft.
Jammer dat we dat niet eerder konden zien.
We kunnen gelukkig al wel inchecken en dat verloopt zonder problemen, de ruimbagage is niet te zwaar en naar de handbagage wordt niet gekeken.

We wachten op Kaeng die de auto parkeert en op ons nichtje Cartoon die beloofd heeft te komen. Ze komt inderdaad en neemt haar oudere zus en nichtjes mee, leuk dat ze dat doen.

We gaan door de bagagekontrole en door de paspoortkontrole. Er is geen priority rij meer voor mensen van boven de 70 maar alles gaat probleemloos en snel. Tom mag wel in de rij voor mensen met een Thais paspoort.

In de vertrekhal kopen we een paar pakken Doi Thung koffie en mango's met kleefrijst. Pia eet wat bij een restaurantje, duur, Tom zoekt een belegd broodje maar vindt niets.
We lopen richting gate en daar ziet Pia een winkel met gezondheidsprodukten. Pia gaat daar kijken, Tom gaat zitten bij een zaak waar hij een biertje drinkt.
Op tijd lopen we naar de gate waar we nog een kwartiertje moeten wachten voordat we aan boord kunnen gaan.

De Comfort Class blijkt inderdaad maar voor ongeveer 60% vol te zitten, lekker rustig dus. De Economy Class is aanzienlijk drukker, maar het lijkt dat de stoelen daar nu ruimer zijn dan tijdens de heenreis, een 3-3-3 opstelling in plaats van een 3-4-3. De Business Class is naar ons idee (bijna) leeg.
Het eten dat we krijgen is goed, beter dan we gewend zijn in een vliegtuig, en er is genoeg te drinken ook al moet je dat op een gegeven moment zelf halen in de pantry.
De vlucht verloopt, op wat turbulentie boven India, rustig. Ook bij de landing is er veel turbulentie maar dat komt door stormachtig weer boven Nederland. Tom heeft onderweg een beetje geslapen, Pia helemaal niet.

Na een hele lange vlucht, meer dan 12 uur, landen we drie kwartier te laat op Schiphol.
Onze chauffeur staat al te wachten en om half elf zijn we thuis in Apeldoorn. We pakken de koffers uit, omdat daar veel etenswaar is zit dat de koeling is moet.
Dan gaan we nog even rustig zitten, drinken wat wijn en bier en gaan om één uur naar bed. Het is dan in Thailand 7 uur in de ochtend, we zijn meer dan 24 uur in de weer geweest met reizen.

Geschreven op: 2023-12-31

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.